The extra mile

22 november 2017

De fietstocht is begonnen. Na een treinreis van 5 uur van Delhi naar Jaipur hebben we de afgelopen twee dagen in totaal 160 km afgelegd en we zijn aangekomen in Udaipur. De groep van 10 man sterk bestaat vooral uit gepensioneerden, dus het tempo ligt redelijk laag. Gelukkig mag ik van de gids vooruit fietsen en het allemaal zelf ontdekken. Hierdoor heb ik ook tijd om even bij schapenhouders te zitten die enthousiast naar me zwaaien, met voorbijgangers op de foto te gaan en mijn helm op te zetten bij kleine kinderen.

Vandaag ging het alleen niet helemaal goed. Ik vroeg weer aan de gids of ik vooruit mocht en dat was goed (dacht ik). Echter na een half uur fietsen ging het me opvallen dat wel heel veel mensen op scooters Hindi tegen me aan het praten waren en naar achter wezen. In een klein dorpje sneed een scooter me af waardoor ik moest stoppen. Ook hij wees weer naar achter. Ik bleef toch maar op de gids wachten. Het bleek dat ik het checkpoint al 12 km voorbij was gefietst en de groep me niet bij kon houden.....