Goed voorbereid

19 april 2018 - Livingstone, Zambia

Halloo allemaal! Zillah staat te douchen waardoor ik even tijd heb om jullie op de hoogte te brengen wat wij de eerste dag hebben gedaan. Wij gaan de komende 2,5 week reizen door Zimbabwe en Namibië. Vanmorgen zijn we geland in Zimbabwe waar we gelijk tegen het eerste obstakel aanliepen. Bij de douane moest er 30 USD pp betaald worden. Zil had 7 USD en ik had €22,55 contante om precies te zijn. Dit accepteerde we niet en we konden alleen met visa betalen. Het zweet brak me gelijk uit en Zillah bleef heerlijk kalm. Na wat overleg mocht ik de douane door om cash geld te vinden. De pinautomaten waren leeg, de taxi chauffeurs probeerde me gelijk een tour te verkopen en de schotten liepen hard door. Totdat er een Engel uit zuid korea kwam aanlopen. Ze leende ons zonder pardon 60 dollar en we deelden een taxi met haar naar het complex. Onderweg naar het complex hadden de chauffeur en ik het over alle grote Nederlandse voetballets van dit moment. Robben, lukaku, Kevin de Bruyne en Courtais.....

Na even bijgekomen te zijn van de schrik van de douane vroegen we bij de lodge om meer uitleg hierover. Er is geen cash geld te verkrijgen in Zimbabwe gelukkig wordt mastercard wel overal geaccepteerd.

Gewapend met een plattegrond in mijn handen (ben tenslotte de man) gingen we op pad om wat te eten. Needless to say... we liepen totaaaaal de verkeerde kant op. Zillah maar weer initiatief nemen waarna we bij een lekker restaurantje kwamen. Hier vlakbij probeerde iemand ons cash geld te verkopen. Laat die maar even binnenkomen. Na de lunch liepen we naar een van de hoogte punten van deze reis: De victoria falls. We zagen mensen doorweekt hier vandaan kwamen maar wij liepen hier in (witte) shirts rond. Het geweld van het water dat op de rotsen opslaat. Onbeschrijfelijk. Hoe verder we liepen hoe mooier het werd en hoe natter wij werden. We besloten om terug te lopen in de hitte en zijn daarna lekker gaan tukken. De reis is net begonnen en de eerste dag was geweldig. We zijn heel benieuwd wat de rest ons gaat brengen.