Fireball

12 november 2016 - Can Tho, Vietnam

Emily en ik liepen over straat na een rooftop diner gehad te hebben. We stonden vlakbij het beeld van de door heel Vietnam bewonderde Ho Chi Minh, toen we werden aangesproken door twee vietnamese studenten genaamd Tuyen en Tong. Ze wilde heel graag Engels leren en wilde even met ons praten. Dit was natuurlijk geen probleem dus hebben we met z'n vieren een rooftopbar opgezocht. Na een geslaagdr avond liepen we terug naar het hotel.

We zagen een man op de grond liggen terwijl een vrouw vuur door een soort glazen bollen aan het halen was om deze daarna op zijn rug te plaatsen. Ze zag dat ze onze aandacht had en bood ons dezelfde behandeling aan. Omdat ik geen nee kon zeggen zat ik 10 seconden later op een stoel me afvragen wat er ging gebeuren. Het was een apart gevoel. Het beste is het te vergelijken met het gevoel als een brandende stofzuiger je een zuigzoen geeft.

De vrouw vertelde me dat het een helende functie had. En nu ik onderweg ben naar mijn volgende bestemming ben ik vooralsnog niet ziek geworden. Maar de plekken staan nog steeds op m'n schouders.

1. Richard Ooms:
    19 november 2016
    mooi om te lezen je verhalen. volgens mij vermaak jij je meer dan. grt. Richard